661951807_FLGOqYCm_7e886010a2a6cd94963ac6e7bf304e64_1436797969_7705[1]

Wreck-it Ralph

6.5
Wreck-it Ralph

Gamen is voor ons, naast films kijken, een goede tweede in de categorie favoriete vrijetijdsbesteding. Deze animatie vol met referenties naar nostalgische arcadegames leek ons dan ook op het lijf geschreven. Helaas waren de momenten met oude game-helden schaars en was de film uiteindelijk nogal een allegaartje.

De hoofdpersoon van Wreck-it Ralph is, je raadt het al, Ralph (John C. Reilly). Ralph is nogal groot en bruut en de slechterik uit zijn game Fix-it Felix (Jack McBrayer). Dat hij de slechterik is maakt hem de outcast van zijn game en wanneer de andere personages uit het spel hem beloven beter te behandelen als hij een medaille weet te bemachtigen ziet hij zijn kans schoon. Tot dit punt is het eigenlijk een hele leuke animatie (desupportgroup is bijvoorbeeld ronduit hilarisch). Je ziet hoe de games met elkaar in verbinding staan en de opwachting van verschillende gamehelden is erg cute. Het omslagpunt doet zich voor nadat Ralph zijn medaille vindt en daarmee de kleine Vanellope (Sarah Silverman) onverwacht helpt. Hierna blijft er weinig over voor de oudere kijker, aangezien de queeste van Vanellope om geaccepteerd te worden centraal staat en dit zeer Amerikaans en luid wordt uitgevoerd.

Wat wel gezegd moet worden is dat Reilly (nog steeds) behoorlijk druk bezig is. Dat wij hem in de afgelopen weken in een stuk of drie films hebben zien opdraven en hij toch elke keer zijn personages anders neer weet te zetten is best bijzonder. Het stemwerk van McBrayer is ook erg leuk, zeker als je bekend bent met zijn werk in 30 Rock. Al met al moet je wanneer je kinderen onder de zes hebt Wreck-it Ralph zeker eens opzetten, aangezien het kleurgebruik en de animatie geweldig is voor die leeftijd. Zoek je echter een melige animatie om je vrienden tijdens een lan van COD weg te krijgen, kun je beter nog even verder kijken.