Morning Glory

7
Morning Glory

Bij de echte televisie en filmfreaks (zoals wij!) heb je natuurlijk een streepje voor als je een film maakt over televisie. De romantische comedy Morning Glory, van regisseur Roger Michell, bekend van Notting Hill – een klassieker in zijn genre – moesten wij dan ook zeker gezien hebben. En of een dergelijk regisseur niet al genoeg hype creëert is ook de hoofdrolspeelster zeer bekend met het genre: McAdams speelde namelijk eerder in het alom bejubelde The Notebook, dat door vele meiden nog steeds als de meest romantische film aller tijden wordt gezien. Wij waren benieuwd!

De jonge Becky (Rachel McAdams) is niet te beroerd om te werken voor wat ze wil: om promotie te maken staat ze dagelijks midden in de nacht op en onderhoudt ze nauwelijks persoonlijke relaties. Des te harder komt het aan als ze toch de laan uit wordt gestuurd en haar droombaan naar een jongen van hogerop ziet gaan. Na een dolle sollicitatiereeks komt ze terecht bij Daybreak, een slecht lopende ochtendshow die wel een frisse blik kan gebruiken. Vol energie stort ze zich in het project, maar de sikkeneurige host Mike Pomeroy (Harrison Ford) kon nog wel eens roet in het eten gooien..

Laat ik beginnen met zeggen dat Morning Glory noch de nieuwe Notting Hill, noch de nieuwe Notebook is. Daarvoor blijft de film te oppervlakkig en mist hij een dergelijke tijdloosheid die de andere films tot klassiekers maakten. Toch is Morning Glory een heerlijke film voor fans van de ‘ouderwetse’ romantische komedie. Dat wil zeggen, het verhaal is voorspelbaar maar niet te, hij is niet grof in zijn humor en naast de romantiek is er vooral voldoende ruimte om het karakter Becky te zien ontwikkelen. Juist de focus op de andere aspecten van Becky’s leven (dat is dus voornamelijk haar werk) zorgt ervoor dat het karakter echt en loveable is. Verder is Morning Glory niet echt bijzonder, maar de bijrollen van Ford en Goldblum zijn alleraardigst wat er voor zorgt dat Morning Glory op een ruime voldoende uitkomt.