Horrible Bosses

7
Horrible Bosses

Een paar jaar geleden had ik deze film al gezien, maar ik kon me er weinig nog van herinneren. Aangezien er toch wel interessante acteurs in spelen werd het tijd voor een rewatch. Geen idee waarom ik deze comedy was vergeten, want hij is best leuk.

Drie maten (waaronder Jason Bateman en Charlie Day) hebben allemaal prima baantjes, op hun verschrikkelijke bazen na. De ene is een agressieve psycho (Kevin Spacey), de ander een oversekste tandarts (Jennifer Aniston) en de derde is een doorgesnoven mafketel (Colin Farell). De drie mannen maken een plan om hun bazen te vermoorden, maar wanneer ze nauwelijks goed en wel zijn begonnen gaan de zaken niet helemaal zoals verwacht.

Het plot is dan wel niet zo diepgaand, maar het acteerwerk maakt dat zeker goed. De acteurs van de drie bazen zitten sterk in hun rol en laten de drie maten in contrast sterk lijken op kleine kinderen. Dat zijn ze eigenlijk ook, want behalve een enigszins stabiele baan zijn ze geen van allen echt ver gekomen in het leven. In sommige scènes wordt de kinderlijkheid en dommigheid helaas wel erg ver doorgetrokken. Regisseur Seth Gordon, die ook wat afleveringen van The Office en Modern Family heeft gemaakt, weet toch wat thriller elementen zoals FBI afluisterpraktijken en beklemmende ondervragingen in het verhaal te verwerken, en dat maakt Horrible Bosses zelfs een beetje spannend. Dat, en het feit dat Kevin Spacey, Charlie Day en Jason Bateman altijd wel leuk zijn om naar te kijken zorgt ervoor dat deze film een prima komedie is voor na een zware werkdag, of juist met wat vrienden op de bank.