She's Out Of My League

She’s Out of My League

7
She’s Out of My League

Iedereen heeft wel een favoriet low-brow filmgenre: actie zonder plot, onderbroekenhumor, stripverfilmingen en ga zo maar door. Ikzelf kijk graag romantische komedies als ik geen inspiratie heb voor mijn filmkeuze van die avond. Helaas hebben ik en mijn guilty pleasure een beetje pech, aangezien de romantische komedie steeds meer uit de gratie lijkt te raken. Gelukkig kwam ik nog She’s Out of My League tegen, een romantische komedie uit 2010 die ik wonder boven wonder nog niet had gezien. Mocht jij trouwens nog goede romantische komedies weten, laat het achter bij de comments!

She’s Out of My League begint al wat anders dan anders omdat de film is geschreven vanuit het oogpunt van de jongen. Kirk (Jay Baruchel) is een nerdy type dat een prima baantje heeft op een luchthaven, maar verder ook niks. Hij is niet bezig met z’n carrière na de break-up met het enige meisje wat ooit interesse in hem toonde en al met al lijkt zijn leven aan hem voorbij te schieten. Totdat hij Molly (Alice Eve), een bloedmooie partyplanner ontmoet die hem tegen alle verwachtingen in wel ziet zitten.

Eigenlijk heeft She’s Out of My League een clichématigheid die bijna Disney-proporties aanneemt, behalve dan dat het sneue, ondergewaardeerde muurbloempje zonder zelfvertrouwen nu gered wordt door een spannende prinses op het witte paard, in plaats van de genderrolverdeling die we gewend zijn. Gelukkig was ik al niet op zoek naar diepgang en doet She’s Out of My League het op komisch vlak wel heel goed: de bijrollen van o.a. T.J. Miller en Nate Torrence, die langzaamaan aan het doorbreken zijn in de komedie-wereld, zijn bijvoorbeeld hilarisch en ook de dialogen zijn goed geschreven. Oftewel, ben jij net als ik altijd wel in voor een romantische komedie, zet dan vooral She’s Out of My League eens op.