In a World…

7
In a World…

Het lijstje van regisseur, schrijver en hoofdrolspeler kent bij In a World… weinig variatie, dit is namelijk weer een film waarbij al die rollen door een en dezelfde persoon worden vervuld! Echter is er deze keer een kleine twist, de duizendpoot achter In a World… is namelijk een vrouw, en dat komt weer veel minder vaak voor. In a World… is dan ook duidelijk gebaseerd op de moeilijkheden waar een vrouw nog steeds tegen aanloopt in het Hollywood-wereldje, wat deze comedy een klein maatschappijkritisch laagje geeft. Voor ons een pluspunt, maar ook de niet-feministen van deze wereld kunnen prima uit de voeten met In a World….

In a World… begint met het tragisch overlijden van voice-over acteur Don LaFontaine, die vooral bekend stond om de iconische manier waarop hij voice-overs van trailers begon. Het laat zich raden, dat was namelijk met “In a world…”. Nu deze iconische stem is weggevallen staan alle andere voice-over stemmen paraat, wie kan namelijk de plaats van LaFontaine invullen? We volgen Sam Sotto (Fred Melamed) en zijn dochter Carol (Lake Bell), die nu nog maar een stemcoach is. Sam zet zich echter niet in voor haar, maar voor de gladde Gustav (Ken Marino) en dwarsboomt zo de droom van zijn eigen dochter om wat meer vrouwelijke stemmen in de voice-over wereld te horen.

Als ik In a World… in een woord moest beschrijven dan zou dat zeker fris zijn. Hoewel je sommige gezichten wel zal herkennen, bestaat de cast voornamelijk uit wat meer indie acteurs die met een frisse blik acteren. Vooral Demetri Martin, een stand-up comedian in het dagelijks leven, is daarbij een echte verrassing. Rob Corddry is wel weer een bekend hoofd, maar speelt deze keer een veel softer typetje dan normaal. Het plot van Bell zit goed in elkaar en doordat ze alle touwtjes in handen had merk je duidelijk dat het echt haar visie op de film is die je in In a World… ziet. Jammer genoeg wordt er af en toe afgedwaald naar halve zijplotjes en is de toon tegen het eind nogal moraliserend, maar potentie is er zeker. In a World… is een vermakelijke film voor een breed publiek, maar wij wachten vooral op komend werk van Bell, want dit kan nog wel eens een hele grote worden!