Hot Tub Time Machine 2

4.5
Hot Tub Time Machine 2

Toen wij vijf jaar geleden – ver voordat we reviews schreven voor filmoftheday.nl – Hot Tub Time Machine zagen waren wij blij verrast. Het was een snelle, komische, jaren 80 geïnspireerde camp film vol grappen over drank en drugs. Precies het soort film dat wij graag kijken op een filmavond of op andere avonden waarop het filmisch vermaak niet van hoog niveau hoeft te zijn. We waren dan ook benieuwd naar en huiverig voor Hot Tub Time Machine 2, zou het magere plotje nog een keer werken of blijft er niets over van de originele surprise-hit?

Het verhaal is moeilijk te beschrijven en absoluut niet te volgen zonder deel 1 te hebben gezien, maar om toch een poging te wagen: in Hot Tub Time Machine wordt rockster Lou (Rob Corddry) neergeschoten door een onbekende moordenaar uit de toekomst/het verleden. Samen met zijn verwaarloosde zoon Jacob (Clark Duke) en uitgebluste muzieklegende Nick (Craig Robinson) reizen ze door de tijd om deze moord te stoppen en tussendoor zien zij de kans om heel veel drugs te gebruiken, lekker te drinken en te genieten van dames zonder topjes.

Als je besluit om Hot Tub Time Machine 2 te kijken, wat we je overigens niet aanraden, begrijp je waarom de bovenstaande plotbeschrijving zo moeilijk is om te geven: de film maakt gretig gebruik van referenties naar andere tijdreisfilms en universums om zo zijn eigen tijdlijn te maken. Helaas werkt dit niet verdiepend of integrerend maar maakt het een toch al oppervlakkig verhaal alleen onnodig verwarrend. Voor het script wat de acteurs hebben gekregen maken de meesten er wel het beste van, waarbij vooral bijrollen van de verschillende personages uit serie Community (o.a. Gillian Jacobs, Britta) Hot Tub Time Machine 2 glans geven. Echter is de chemie tussen vader en zoon Corddry en Duke ver te zoeken en voelt de hele film aan als een zeer slap aftreksel van deel 1 waarbij je je tussen de drank & drugs scenes heel sterk afvraagt waar je nou precies naar zit te kijken. Als jij en je vrienden met een biertje een leuke film willen zien moet je dus vooral Hot Tub Time Machine 2 overslaan en lekker gaan voor het origineel.