Drinking Buddies

7
Drinking Buddies

Een gedeelde hobby hebben met je vrienden is leuk, maar als die hobby (en baan!) het drinken van bier is heb je het helemaal goed getroffen. Wij konden ons hier wel een beetje in herkennen en besloten op een zondagavond deze romkom op te zetten waarin dronken gezelligheid soms gevaarlijk blijkt te zijn.

Kate (Olivia Wilde) en Luke (Jake Johnson, uit de serie New Girl) zijn collega’s en goede maatjes bij een bierbrouwerij: zij heeft de touwtjes in handen, hij regelt het brouwen. Het is uiteraard vaste prik om na het werk bier te gaan drinken met het hele team, en dat blijft niet bij twee glaasjes. Kate en Luke hebben ondanks hun constante geflirt beiden een relatie, en dat levert op den duur heel wat kopzorgen op.

Schrijver/regisseur Joe Swanberg heeft al een flink aantal shorts op z’n naam staan, maar met Drinking Buddies lijkt hij een aardige hit te pakken te hebben. Drinking Buddies is een echte romkom waarbij er niet teveel drama is en de humor niet op het niveau van slapstick zit: de film heeft het vooral van slimme woordgrapjes en de goede chemie tussen de acteurs. Dat de hele film geïmproviseerd is zal hier zeker mee te maken hebben, maar tegelijkertijd zorgt dit ook voor een vreemde spanningsboog waarin de scènes soms te langzaam zijn en soms te snel voorbij razen. Desondanks heeft de film in z’n geheel een lekker tempo waardoor het prettig weg kijkt. Prima voor met je vrienden, en als je familie van een drankje houdt kunnen jullie je er ook goed mee vermaken.