We’re the Millers

7
We’re the Millers

De cover van We’re the Millers mag er dan misschien uit zien of dat het hier over een run-of-the-mill (snap je ’em?) familie komedie gaat, dit bleek echter niet het geval. We’re the Millers is namelijk een absurde mix van de familiefilm en een grove stonerkomedie à la Pineapple Express. De film is niet constant even leuk, maar het rare mengsel is zeker niet verkeerd en zal door het mixen van stijlen ook wel iets langer in het hoofd van de kijker blijven hangen.

The Millers – niet hun echte achternaam – zijn een gelegenheidsgroep met maar een doel: het smokkelen van een beetje wiet over de Amerikaanse grens vanuit Mexico. Dit omdat David (Jason Sudeikis), de vader van het stel, al had bedacht dat een man alleen in Mexico iets verdachter is dan een gelukkig gezinnetje op vakantie. Hij ronselt wat tieners en met een beetje moeite ook zijn buurvrouw Rose (Jennifer Aniston) voor deze roadtrip die ze niet snel zullen vergeten.

Meerdere bekende acteurs werden gestrikt voor We’re the Millers, wat ervoor zorgt dat de komische timing, vooral in het begin van de film tussen Sudeikis en zijn mannelijke collega’s, goed is en je regelmatig wordt verblijd met een leuke bijrol. Verrassend is echter Will Poulter, die zoon Kenny speelt. Iets aan Poulter is ontzettend droog en hilarisch, wat ook de hele film aanhoudt. Dit is vooral nodig bij het tweede deel, waarbij We’re the Millers iets te zoetsappig en verrassend genoeg – banaal wordt. Ik denk dat we Poulter de komende tijd maar in de gaten moeten houden. Qua camerawerk of interessante beelden is We’re the Millers natuurlijk weinig onderhoudend en als je daar naar op zoek bent, kun je beter wat anders op zetten. Zoek je echter een film die je met je moeder, je vrienden of elke andere verdeelde groep kan opzetten ben je hier wel aan het juiste adres. Let wel op een paar scenes (kan niet verraden welke) die mogelijk niet helemaal family-proof zijn. Daar moet je maar gegeneerd de andere kant op kijken.