Pitch Perfect

7
Pitch Perfect

Toen ik laatst een avondje alleen thuis was vond ik het tijd voor een lekkere niks-aan-de-hand film. Ik herinnerde me Pitch Perfect, een musical film over a capella zanggroepen die mijn zusje ooit had aangeraden. Aangezien mijn guilty pleasure al jaren de zang-serie Glee is vond ze het wel iets voor mij. Verrassend genoeg werd Pitch Perfect ook nog opgeleukt door Adam DeVine uit andere serie-favoriet Workaholics en was het plaatje voor mij compleet.

In Pitch Perfect moet Beca (Anna Kendrick) van haar vader eerst een diploma halen voordat ze in de muziek aan de slag mag. Helaas kan ze maar moeilijk haar draai vinden op de universiteit, totdat ze gaat zingen bij de Bellas: een a capella groep waar uitsluitend meiden inzitten. Kennelijk is a capella je-van-het op deze school, want al snel moeten ze het opnemen tegen andere a capella groepen, waaronder de populaire Treblemakers – die uiteraard alleen uit (leuke) jongens bestaat.

Zoals ik al zei is Pitch Perfect een ultiem luchtige film, wat alleen maar wordt versterkt door de vele geremixte nummers die – vrij aardig – a capella gezongen worden. Het verhaal is flinterdun, maar enkele secundaire personages maken veel goed, zoals bijvoorbeeld Fat Amy (Rebel Wilson) die weigert zich te laten pesten met haar gewicht. Als je een film zoekt met diepgang, of een waar je nog dagen over nadenkt, ben je bij Pitch Perfect aan het verkeerde adres. Wil je lekker ontspannen na een lange werkdag is het een des te betere keuze, vooral als je ook nog een groep mee-blèrende vriendinnen op kan trommelen.