something_borrowed_movie_image_john_krasinski_ginnifer_goodwin_kate_hudson_colin_egglesfield_01-e1313642053236[1]

Something Borrowed

Sfeer:
4
Something Borrowed

Een paar keer per jaar heb ik zin om een romantische comedy te kijken. Lekker makkelijk een beetje wegzwijmelen op de bank zonder na te denken over de culturele impact van een film of diens innovatieve camerastandpunten. Maar dan moet het wel een leuke romantische comedy zijn. En dat was Something Borrowed dus niet. Nee, de film is beter te beschrijven als een lang wtf-moment waarbij je je afvraagt waarom je juist deze film moest opzetten.

Het plot draait om Rachel (Ginnifer Goodwin) die gevoelens heeft voor de verloofde van haar beste vriendin Darcy (Kate Hudson). Dit is natuurlijk de aanleiding tot een hoop heen en weer gestaar, leugens en ander gezever. Het is romantische films eigen om hier een stuk langer over te doen dan de weldenkende mens (biecht het op, maak ruzie enlife goes on staat niet in hun woordenboek) maar deze personages zijn zo ongeloofwaardig, zo vervelend, dat je als kijker totaal geen sympathie of interesse kan opwekken voor hun wel en wee.

Het enige lichtpuntje in dit onboeiende trainwreck is de rol van John Krasinski, die Ethan speelt. Zijn personage is nog enigszins goed geschreven én wordt leuk gespeeld. Gelukkig heeft Krasinski zijn comedische timing nog behouden sinds zijn werk in the Office! Verder zou ik geen goede reden weten waarom je deze film zou opzetten. Ja, hij is te kijken met je familie (een paar zoenscenes en that’s it) en ook je vrienden kan je er mee martelen, maar eigenlijk pijnig je jezelf alleen maar met het kijken naar deze onlogische en domme personages. Side note, mocht hun gedrag voor jou heel logisch zijn, dan is het tijd voor een tripje naar de eerstelijnspsycholoog.